הוראה מתקנת לעומת שיעורי עזר

“הוראה מתקנת” ו”שיעורי עזר”- מה ההבדל ?

המטרה העיקרית של שיעורי העזר היא לעזור לתלמיד במקצועות השונים בהם צבר פער בחומר הנלמד בכיתה. לרוב, החומר הנלמד בשיעורי העזר, הוא אותו חומר הנלמד בכיתה. שיעורי העזר לרוב, נעשים על ידי מורים.

לעומת זאת, הוראה מתקנת, היא הוראה מותאמת (ליכולות ולקשיים/ לקויות של התלמיד) שמטרתה העיקרית לבנות בסיס עשיר במיומנויות, בכלים ובידע – שיסייעו לתלמיד בהתמודדויות עם המטלות בבית הספר. הוראה מתקנת נעשית על ידי מורה לחינוך מיוחד.

חשוב שהלמידה בהוראה מתקנת תהיה חווייתית, בדרכים יצירתיות ומותאמות לכל תלמיד באופן ספציפי. לכן, יש חשיבות רבה באיתור היכולות, הקשיים והצרכים של התלמיד, ובבניית תכנית מותאמת וממוקדת עבורו. וזו בדיוק המומחיות שלנו !

אצלנו, המפגש הראשון מוקדש לאבחון קצר, שמטרתו לאתר את היכולות והקשיים, ובאמצעותו אנו בונים לילדכם תוכנית עבודה אישית וממוקדת שלפי נעבוד בשיעורים. המטרה היא לצמצם ולקצר את התהליך במידת האפשר, ולעבוד בצורה מדוייקת ומותאמת.

במקביל לשיעורי הוראה מתקנת בקריאה ובהבנת הנקרא, חשוב “לתחזק” עם קריאה יום יומית גם בבית.

כולנו יודעים עד כמה חשוב שילדינו יקראו- זה מפתח את הדמיון, מעשיר את השפה, מפחית שגיאות כתיב, ועוד הרבה סיבות טובות. אז למה בכל זאת הם לא אוהבים לקרוא? איך הגענו למצב שאנחנו נאלצים “לחייב” אותם לקרוא? יכולות להיות לכך סיבות שונות. בין היתר- קישור הקריאה לחוויה שלילית, או תסכול מתוך קושי ספציפי.

אז מה עושים ? בתור התחלה כדאי לקשר את חווית הקריאה לרגש חיובי. * אפשר ללכת לקניה משותפת של ספרים (בשיתוף בחירה של הילד), וכדאי שזו תהיה חווית קניה מדהימה, שתוצמד לשיחה וטיול, או ארוחה משותפת. * אפשר גם לחזור ולהקריא סיפורים (כן.. גם בגיל 11 יש מצב שילדכם עוד יהנה מכך). מה שחשוב הוא לשנות את הגישה ביחס לקריאה (קריאה היא בטח לא עונש), ובמקביל לעודד שיח על הנאה, דמיון ויצירתיות.

מרגישים שילדכם זקוק ללמידה אחרת? לצמצם פערים ולהצליח לממש את היכולות שלו? פנו אלינו!

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

כתובת

אלעד

טלפון

074-704-8558

מייל

liatmuchanim@gmail.com

פייסבוק

מוכנים להצליח - ליאת בן משה