הוראה מותאמת מסייעת לתלמיד לפתח את יכולותיו ולנצל את כישוריו ואת ידיעותיו. זאת, על מנת שיוכל לתפקד ביעילות בכיתתו ובחברת בני גילו. הוראה זו, מותאמת ויעילה, מחייבת טיפול בכל תחומי הלמידה ומטרתה לסגור את הפערים בין הישגי הלומד לבין הישגי כיתתו. בנוסף, מטרתה לשפר את ביצועיו והישגיו של התלמיד בבית הספר. כך יגלה התלמיד שליטה טובה יותר בכל התחומים הנלמדים בבית הספר ויהפוך ללומד עצמאי המאמין ומכיר ביכולותיו ללמוד ולהגיע להישגים.
לתחום הרגשי השפעה ניכרת על התחום הלימודי, כמו על רוב תחומי החיים. לעתים קרובות, תלמידים עם קשיים לימודיים סובלים מקושי רגשי, מדימוי עצמי נמוך ועוד. זאת בשל יחס הסביבה אליהם ויחסם לעצמם לאור ניסיונות כושלים להצליח. לכן, אנו רואים חשיבות רבה בשימת דגש גם על התחום הרגשי במקביל לתחום הלימודי.
כדי לחסוך לתמיד את הסבל, מומלץ לבצע את האבחון בהקדם!
מומלץ לאבחן בגיל מוקדם את הצורך בהוראה מתקנת ולהתחיל את הטיפול בהקדם, על מנת למנוע צבירת פערים וקשיים לימודיים ורגשיים, ובכדי לסייע לילד להשתלב ולמצות את עצמו מבחינה לימודית מגיל צעיר.
בשיעורי המוכנות לכיתה א', שמנו למטרה מרכזית, להעצים את ילדכם ולעזור לו לעשות את השינוי בדרך מסתגלת, עם ארגז כלים להסתגלות.
שיעורי המוכנות מיועדים לילדי גן חובה, או ילדים שסיימו גן חובה, לקראת המעבר לכיתה א'. ההורה יכול לבחור את מסגרת השיעורים – בקבוצות קטנות או בשיעורים פרטניים.
בנוסף לתכנים הלימודיים,
נעסוק בהכנה לקראת התנהלות והתארגנות במסגרת בית הספר:
התארגנות עם קלמר, מחברות, ילקוט, התארגנות עם מערכת השעות הבית ספרית, הצלצולים, עצמאות והעשייה בהפסקות.
נעבוד גם על תחומים חברתיים –
התנהלות בקבוצה, פירגון, הקשבה, כבוד הדדי, עמידה בתור, העלאת סף התסכול, דימוי עצמי ועוד.