שעות שילוב

שעות שילוב – מתי כדאי לפנות לוועדת שילוב ? ואיך מתנהלים ?

אם אתם שמים לב שלילד שלכם יש קשיים ופערים לימודיים, זו נקודת אזהרה…

חשוב לפנות לצוות בית הספר, ולקבל מידע מפורט ככל הניתן- מה רמת הקריאה? הבנת הנקרא?

מיומנויות בחשבון ? מה רמת ההשתתפות בכיתה? יכולת הריכוז לטווח ארוך? וכו’.

במידה ויש קושי בודד וספציפי, כמו קצב קריאה, ניתן לטפל באמצעות הוראה מותאמת, ולא למהר ולגשת לאבחון דידקטי. אך אם יש מכלול של קשיים ופערים, חשוב לקבל מצוות בית הספרה המלצה לפנות לאבחון דידקטי / פסיכודיקטי. כשהצוות ממליץ ומפנה לאבחון, עולה רמת שיתוף הפעולה והמחויבות מצדו לממש את המלצות האבחון.

בדרך כלל כדאי להתחיל עם אבחון דידקטי. באבחון זה נבדקים הקריאה, הכתיבה, הבנת הנקרא ותפקודי למידה נוספים. בדוח האבחון נקבל מידע לגבי הסיבות לקשיים בכל אחד מהתחומים. על סמך אבחון הדידקטי ניתן להתאים תוכנית לימודית אישית לילד.

במידה ורואים שיש צורך בסיוע גם מחוץ לכיתה (שעות שילוב), בקבוצה קטנה, יהיה צורך להשלים את האבחון ולהוסיף גם אבחון פסיכולוגי, שבודק את יכולת הילד (מנת משכל), ושולל בעיות רגשיות כגורם ראשוני לקשיים בלמידה. האבחון הזה קביל לוועדת השילוב, אשר תוכל להקצות את שעות הטיפול לילדכם, במסגרת סל שעות השילוב בבית הספר.

השבוע ליוויתי זוג הורים בפגישה מול צוות בית הספר. הם הגיעו אלינו למרכז מוכנים להצליח על מנת לסייע לבן שלהם, עידו, בלימודים. עשינו אבחון פסיכודידקטי, לעידו יש פערים בתחומים שונים הקשורים ללמידה, ואחת ההמלצות היתה שעידו יקבל שעות שילוב במסגרת בית הספר. אכן קבלת שעות שילוב מותנית בהמלצת אבחון פסיכודידקטי. אבל…. הסברתי להורים שהסל של שעות השילוב כבר חולק לאחר וועדות שילוב שהתקיימו לפני מספר חודשים, ואם נשארו שעות שילוב פנויות זה רק בנס. ההורים בקשו שאגיע יחד איתם לפגישה עם מנהלת בית הספר, היועצת והמחנכת, ונראה איך נוכל לעזור לעידו, בנוסף לשעות הוראה מתקנת שיקבל אצלנו במרכז.

אז הפגישה שלעצמה היתה אפקטיבית ביותר. להפגש עם כולם ביחד, כל הגורמים שקשורים לעידו, בשיתוף פעולה, בחשיבה משותפת, בשיח מפרה- כל זה לכשעצמו מביא תועלת עצומה.

אז מה קרה בסוף ? אכן אין שעות שילוב בשלב זה של השנה .. אבל-

* עידו ישובץ לוועדות השילוב הקרובות. *עידו יקבל, במיידי, שעות פרטניות במסגרת בית הספר. * המורה להוראה מתקנת אצלנו במרכז תעבוד (בהדרכה וליווי שלי) בקשר רציף מול המחנכת.

*ההורים יגיעו להדרכת הורים על מנת לקבל כלים איך לעזור לעידו גם בבית, בסיטואציות שונות ומאתגרות. *בעוד מספר חודשים נפגש שוב כולנו להערכת מצב. נראה מה ואיך מתקדמים על מנת להביא את עידו למיצוי היכולות שלו, לתת לו כלים ולהעצים אותו.

כעת, המסר שלי אליכם ההורים, הוא: שיתוף פעולה מהווה מתכון להצלחה! כמובן בשילוב של מקצועיות, התמדה וכו’. אך שיתוף פעולה בין כל הגורמים שעובדים עם הילד, הוא הכרחי.

הקפידו לשמור על קשר מתמיד עם הצוות החינוכי, ואם הילד מקבל טיפולים באופן פרטי, דאגו לחבר את אנשי המקצוע עם צוות בית הספר, במקביל לקשר רציף אתכם

מוכנים להצליח? בהצלחה!

אצלנו במרכז "מוכנים להצליח" הדרכת הורים צרו קשר

כתובת

אלעד

טלפון

074-704-8558

מייל

info@merkazmuchanim.co.il

פייסבוק

מוכנים להצליח - ליאת בן משה